Mustáros tarja

 103859709_306229417084101_8080798699235642095_n.jpg

 

A családomban mindig is nagyon kedveltek voltak a disznó különböző részei ámbár olykor olykor gondunk adódott azoknak az elkészítésével . Nekem még a tarja is meghaladta a képességeimet úgy 1 éve , de mióta már szülőktől külön élek , rá lettem kényszerülve , hogy tesztelgessek valamint , hogy recepteket bújjak . Ez a recept még  a karantén időszak kellős közepén született , ugyanis szerettem volna valami olcsó de igazán kiadós ételt alkotni nektek . Szerintem sikerült is , mi Laurával nagyon szeretjük és azóta is kellő szeretettel fogyasztjuk . Még annyit tennék hozzá , hogy az igazán omlós husi titka a savakkal való játék . Ne gondoljátok , hogy most átmegyek séfbe és adom majd a szuper extra tippeket . Nem , csak egyszerűen egy idő után az ember maga is kitapasztal dolgokat amik utána is működnek . Szóval lényeg a lényeg , használjatok valami savas elemet a húshoz  pl : citromlé , mustár , más citrusfélék , szójaszósz is akár . Megmarja a hús szerkezetét és sokkal omlósabb és puhább lesz a végeredmény .

 

Hozzávalók : 

  • 400 g tarja
  • 6 evőkanál mustár
  • 1 gerezd fokhagyma
  • 1 fej vöröshagyma
  • 2 evőkanál méz
  • só , bors
  • 3 evőkanál olaj

 

103507524_266298361375288_6386703628662706119_n.jpg

 

Elkészítés :

A tarja szeleteket egy zacskóba helyezzük , ha viszont nem szeletelt tarját vettetek volna akkor körülbelül 4-5 szeletre vágjátok fel ezt a darabot , de a hentest is megkérhetitek nyugodtan ilyenkor , hogy szeletelje fel nektek . Én például megszoktam kérni ilyenkor még arra is , hogy ha csontos tarját kérek akkor a csontot válassza le nekem . Ezzel nem csak időt spórolunk , hanem még jóval kellemesebb időtöltéssé tesszük a főzést mivel ez a feladat már lekerült a vállunkról .

A hagymát vékony csíkokra szeleteljük majd pedig rádobjuk a húsra valamint hozzáadjuk a pépesített fokhagymát is .

Ilyenkor már nincs más dolgunk mint a többi hozzávalót a húshoz adni és rendesen bele masszírozni az illatos , fűszeres pácot .

Sütés előtt legalább  fél órát pihenjen a hűtőben de az a legjobb ha egy egész éjszakát a hűtőben tölt. 

Következhet a sütés . Nem szeretek ezzel a divatos kifejezéssel élni , de most valahogy passzol ide . A hús szeleteket kérgesítjük. majd  amikor mindkét oldaluk szépen megbarnult akkor 2-3 dl vízzel valamint még a maradék páclével felöntjük  , lefedjük és 1 órán keresztül alacsony lángon rotyogtatjuk .  Ha úgy érzékelnétek közben , hogy elfőtt a folyadék nagy része akkor nyugodtan pótoljátok  . 

1 óra elteltével elképesztően omlós husikat kapunk  .  A megmaradt szaftot körülbelül 50-60 g vajjal besűrítjük majd pedig gazdagon meglocsoljuk vele a husi szeleteket  . Egy tipp a mártás elkészítéséhez .  A vajat körülbelül 2-3 részletben adjátok majd a mártáshoz , mivel így szép selymes lesz , ellenkező esetben pedig túl folyós lenne vagy akár össze sem állna .

Krumplipürével tálaljuk valamint én még nagyon szeretek mellé valamilyen savanyúságot adni . De ez már tényleg csak ízlés kérdése . Készítsétek el ti is , mert nagyon egyszerű és nagyon finom étel .

103425903_1293816000823994_4510315425056285235_n.jpg

Köszönöm ha megosztod a bejegyzést , találkozunk legközelebb is,  addig pedig gyere beszélgetni és tapasztalatokat cserélni Facebookra és Instagramra . 

 A bejegyzésben található képek a saját tulajdonomat képezik , felhasználásuk csak forrás megjelöléssel valamint az engedélyemmel kivitelezhető .

A bejegyzés trackback címe:

https://cake-b-fari.blog.hu/api/trackback/id/tr715771550

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

motoroskonyhaja 2020.06.13. 17:49:19

Mustáros tarja (ami "a karantén időszak kellős közepén született"), ergo Flekken, vagy Lacipecsenye. Alap itthon minden vidéki piacon. Ez egy hirtelensült hús amúgy, Kérgesítés? Utána pedig felöntjük vízzel, és 1 órán keresztül rotyotgtatjuk a 8-10 dkg-ra vágott tarjákat? Hűha....
Ajánlom figyelmedbe, ha legközelebb tarját szeretnél sültként felhasználni:
motoroskonyhaja.blog.hu/2014/06/05/a_legjobb_ciganypecsenye

Cake by fari 2020.06.14. 09:09:57

@motoroskonyhaja: Szia , direkt nem skatulyáztam be ezt az ételt , mert bár több másik fogás jegyeit is hordozza mégis egy új dolog. Próbáld ki és meglátod .

Vincent 2020.06.14. 14:06:56

@motoroskonyhaja: Nem szoktam ilyesmikhez hozzászólni, de most hadd védjem meg a bloggert a te példádon keresztül. Mustáros tarja? Ergo lacipecsenye. Szerinted. Autó? Ergo BMW. Minden utcasarkon látni belőle. Ahogy a Lacipecsenyéből. Pizza? Ergo Margarita. Pedig ezer különböző változat létezik belőle. Ahogy a mustáros tarjából is. Nemcsak lacipecsenye. De a képek és a recept alapján ez nem is akar annak látszani. Ahogy a Mazda sem akar pl. BMW-nek tűnni. De ettől még mindkettő autó. Nincs ezen a mustáros tarján pl. szalonna. Nem mellesleg szaftos. Nem úgy, mint a cigánypecsenye. A recept alapján a szaftos állag és kombinált ízvilág eléréséhez igenis helye lehet a párolásnak. Ami a cigánypecsenyénél nincs. De az utóbbiból is pl. a legjobbnak nevezni a tiédet az számomra olyan, mint amikor valaki a Ferrarit kiálltja ki a legjobb autónak, más meg a Lexust. Kinek mi jön be. Mit és hogyan szeretett meg. Pl. melyik gyártó ketchupján nőtt fel. Azt szereti. De oktondiság azt kikiálltani a legjobbnak. Ahogy a BMW-t is a legjobb autónak. Meg a mustáros tarjáról azt, hogy az csak cigánypecsenye lehet és a tiéd a legjobb. Mert nekem meg más az ízlésem, a szomszéd nénié pedig a miénktől is eltér. Mindig mosolygok az ilyen korlátolt gondolkodáson. Pedig nem kell az MTA tagjának lenni, hogy az ember józan paraszti ésszel átlássa, hogy a mustáros tarjából többféle létezik. Meg a cigánypecsenyéből is. Abból is kinek mi a legjobb, ahogy megszerette. De ezzel a rád jellemző, korlátolt gondolkodással még az észt is osztani nyilvánosan, avagy kioktatni egy másik bloggert.... Hmmm. A legdiplomatikusabb jelzők, amelyek eszembe jutnak a soraid nyomán: elhamarkodott, átgondolatlan, alaptalan. Pedig racionálisan nézve a kérdéskört legszívesebben butának nevezném a hozzáállásodat.

motoroskonyhaja 2020.06.14. 14:12:41

@Cake by fari: Igazad van, tegnap meggondolatlanul kommenteltem úgy, hogy nekem a tarjáról a hirtelensült jutott eszembe! Mea culpa! Elhiszem, hogy finom, de én biztos nem rotyogtatnám egy órát vízben vagy bármiben a körbepirított tarját, hiszen annak nem kell több oldalanként pár percnél, hogy omlós és szaftos legyen. Ha marhacomb (bármelyik része) lenne az alapanyag, azt persze én is így készíteném (só, bors, pici liszt) megkapat minden oldalát, aztán csontlével vagy mással puhítanám.

motoroskonyhaja 2020.06.14. 14:17:23

@Vincent: Semmi gond, minden vélemény számít, a Tiéd is! Igen, Neked is leírom: tegnap elhamarkodottan írtam a kommentemet, ennyi., olvashatod egy másik kommentemben fentebb.
Nem, nem szoktam beskatulyázni dolgokat, egyszerűen nekem tegnap este ez pattant be kapásból. Plusz - amit fentebb is írtam - egy tarjának nem kell órás párolás, mert pár perc alatt simán megsül szaftosra. Az már más kérdés, ha mártásban akarjuk tálalni.
(csak zárójelben Neked is leírom kb. az egész Dunántúlról gyűjtöttem cigánypecsenye recepteket cigány családoktól, azokból lett összegyúrva a végeredmény. Csak el kellett volna olvasnod ;) )

Vincent 2020.06.14. 14:27:21

@motoroskonyhaja: elolvastam. Ismerem az ottani konyhát. Egy helyről származunk. Meg magam is motorozom. És mindennap főzök. Még a kínai paradicsomos levesreceptedet is elolvastam, mert érdekes a blogod. Mivel hosszabb időt töltöttem Kínában, ismerve az ottani konyhát, ha korlátoltan gondolkodnék, nevetnék a recepteden. De nem teszem. Mert beleillik az európaiasított kínai konyhába. Mi magyarok ezt a lecededáltnak mondható kínai gasztronómiát, ízvilágot ismertük és szerettük meg. Ahogy a pizzán a sok feltétet. Amin meg az olaszok tudnának nevetni. A szakmai érvek normális hangvételű - akár a gasztronómiában - ütköztetése, megértése, elfogadása egy nyilvános fórumon fontos. Szerintem. Csak ezért szóltam hozzá.

Vincent 2020.06.14. 14:46:08

@Cake by fari: Neked pedig csak annyit kívánok, hogy kísérletezz bátran a konyhában, közben figyelj másokra is (idértve motoroskonyhájától kezdve a szomszéd néni főztjén át egészen Jamie Oliverig), mert mindenki kezdőként indul és mindenkitől lehet tanulni valamit. Ha pedig alkottál valami jót, ami sokaknak ízlik, akkor tarts és állj ki bátran mellette! (Nem akartam ebbe a bejegyzésbe belerondítani, bocsi.)

motoroskonyhaja 2020.06.14. 14:53:22

@Vincent: Semmi gond, ahogy írtam is, és akkor Tőled is elnézést! A kínai paradicsomleves receptjét egy belga ázsiai könyvből vettem anno. A magyarosított kínai recepteket és helyeket (lásd hipermarketek "kínai" étkezdéi ) én sem szeretem. Persze vannak étkezők, ahol normális kínait lehet enni (pl. Pesten X. kerület Monori utca), de akkor kb. olyan lehetett ez a recept is Neked, mint az első yakisobám, amit körberöhögtek a japánok... ;) De utána kint megtanultam hogyan is készül ez valójában :)
(u.i.: köszönöm, hogy olvasod a blogunkat, legközelebb majd meggondoltabb és megfontoltabb leszek ;)

Vincent 2020.06.14. 15:24:20

@motoroskonyhaja: Ezek szerint egyetértünk. A japános írásaidat már tavaly olvastam. Elismerésem! Csak annyit szerettem volna elérni, hogy ne toljuk már le azokat, aki bármiben is kezdők. Pl. karantén kezedenek

Vincent 2020.06.14. 15:26:12

@Vincent: főzni. Vagy első alkalommal ülnek motorra. Legyen inkább támogató a hozzáállásunk, mint a "ki, ha én nem." Ennyit szerettem volna elérni.

Vincent 2020.06.14. 15:47:51

@Vincent: illetve az előítéletekkel való leszámolás fontosságára felhívni a figyelmet. Hogy a mustáros tarja nem feltétlenül azonos a Lacipecsenyével. Továbbá úgy is hozzá lehet szólni egy poszthoz, hogy a blogger azzal a feltételezéssel él, hogy nem ismerem a posztjait és arra kér, hogy először olvassam el azokat. Miközben évek óta olvasom. Számoljunk le az előítéletekkel! Nekem is szükségem van erre a mai napig, mert az emberi gyarlóság okán magam is hajlamos vagyok hirtelen beleesni ebbe a csapdába. Csináljuk jól a dolgainkat, Uraim, a magunk és környezetünk megelégedésére. (Csak remélni tudom, hogy nem trollkodtam szét a fenti receptről a fókuszt.)

Cake by fari

Friss topikok

Címkék

alma (1) amerikai (1) angol (1) asztal két főre (5) Ázsiai (1) bögrés süti (2) bogyós gyümölcsök (1) brownie (1) cakepop (1) cake by fari (1) citromos (2) citrusos (6) comfort food (7) csirke (3) csokis (3) csokitorta (1) cukormentes (1) dinnye (1) dió (1) egészséges (1) egytálétel (2) előétel (1) epres (2) erdei gyümölcs (1) fagyi (1) feta (1) fetapasta (1) főételek (12) fűszeres (2) gluténmentes (1) gyereknap (2) gyors recept (1) gyorsrecept (11) gyümölcsös (6) hal (1) haladószint (4) halas (1) halloween (1) házias ízek (6) hűsítő (1) húsvét (4) húsvéti sonka (1) interjú (1) jégkrém (1) karácsony (1) Karácsonyi (1) karácsonyi süti (1) Karácsonyi süti (1) karamell (1) karamellöntet (1) karantén konyha (7) keksz (5) kétszemélyes (4) kezdőszint (18) Kínai (1) krém (2) kuckókaja (5) lasagne (1) lecsós tarhonya (1) lekváros (1) lemoncurd (2) leves (1) magyaros étel (8) mák (1) málna (1) mandula (2) maradékmentő (1) mascarpone (3) menta (1) mentes (2) mentes receptek (2) menzás emlékek (1) Mézeskalács (2) mézeskalács (1) mézeskalács golyó (1) mézes mustáros (1) mousse (2) muffin (2) nemzetközikonyha (1) nutella (2) nyár (3) nyárias (2) olasz (1) olasz konyha (4) őszi (2) palacsinta (3) paradicsom (1) pekándió (1) piskóta (4) piskóta tekercs (1) pite (1) red velvet (1) reggeli (2) rémisztő (1) répatorta (2) retró kaja (1) ricotta (3) sajttorta (2) saláta (1) sonka (1) sütemények (22) sütés (3) sütésmentes (1) sütés nélküli (3) sütigolyó (1) sütőtök (2) technikák-ötletek (4) tejszínhab (3) tészta (1) tiktok (1) torta (3) túró (3) ünnepi fogások (3) viktóriapiskóta (1) zöldség a sütiben (2) Címkefelhő
süti beállítások módosítása